Bron: Emerce
Media Markt in winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam gaat het winkelbezoek stimuleren met een sms-actie. Voorbijgangers worden met grote posters op de winkelramen gewezen op de mogelijkheid een waardebon te winnen. Op die manier worden ze de winkel binnengelokt. Nadat ze een sms-bericht hebben verstuurd naar een speciaal nummer, kunnen klnaten achterin de winkel bekijken of ze een prijs hebben gewonnen. Doel van de actie is om meer traffic op de winkelvloer te genereren en de omzet per vierkante meter te vergroten. Netsize levert voor de actie de sms-oplossing aan de Media Markt in Alexandrium-Rotterdam.
Media Markt is een winkelketen die zegt dat innovatie er centraal staat. Het gebruik van sms om de omzet te vergroten, past daarbij. Doordat een standaardoplossing voor de sms-actie is ontwikkeld, kan Media Markt bij gebleken succes de actie ook in andere vestigingen organiseren. SMS biedt de organisatie een manier om van voorbijgangers potentiële klanten te maken. Bovendien biedt sms een kanaal voor directe en snelle communicatie met klanten.
Theo Hobma, vestigingsdirecteur Media Markt Alexandrium-Rotterdam: "SMS opent op het vlak van klantcommunicatie een nieuwe wereld. Om iedereen de kans te geven mee te doen, hebben we de kosten van de actie bewust laag gehouden. Deelnemers betalen 25 eurocent per ontvangen bericht. We verwachten dan ook met deze actie nog meer traffic in de winkel te genereren. Door ervoor te zorgen dat bezoekers onze aantrekkelijke aanbiedingen niet kúnnen missen, zal dit uiteindelijk leiden tot meer omzet."
"De toepassing van sms als communicatiemogelijkheid in de retailsector is nog geen gemeengoed", zegt Peter Egberts, Country Manager Benelux bij Netsize. "Terwijl sms juist goede mogelijkheden biedt om voordelig meer bezoekers op de winkelvloer te krijgen. Door een sms-actie te combineren met een te winnen prijs, is succes vrijwel verzekerd. Mensen willen graag weten of ze iets hebben gewonnen, en zullen daarvoor de winkel bezoeken.