Bron: Tijdschrift voor Marketing
Niet veel mensen gebruiken hun mobieltje op filmkaartjes te kopen, video’s te bekijken of games te spelen. Toch is een steeds grotere groep Amerikanen in de extra mobiele diensten geïnteresseerd, aldus Pew Internet & American Life Project.
Het Amerikaanse onderzoekscentrum onderzocht samen met AOL de wijze waarop mensen hun telefoon gebruiken. Volgens de onderzoekers speelt op dit moment 6 procent vande respondenten muziek af op hun mobiele telefoon, en 19 procent zou willen dat deze dienst op hun huidige tele-foon zat.
2 procent bekijkt weleens een video op hun mobiel, en 14 procent van de ondervraagden heeft deze dienst niet op hun mobiel, maar zou dat wel willen.
65 procent van de mobiele telefoneerders heeft hun mobieltje persoonlijker gemaakt door ringtones en screensavers te selecteren. 8 procent heeft weleens gestemd op de Amerikaanse versie van Idols, of een andere televisieprogramma waarin men oproept tot mobiel stemmen.
Daarnaast vonden de onderzoekers (uiteraard) verschillen tussen de leeftijdsgroepen. Zo zullen jongvolwassenen eerder gebruik maken van mobiele entertainment dan ouderen. 23 procent van de leeftijdsgroep tussen 18 en 29 wil video bekijken op hun mobiel, tegenover 15 procent van de groep 30-49, 4 procent van de groep 50-64 en 6 procent van de groep 65+.