Bron: Tijdschrift voor Marketing Online
Procter & Gamble, Microsoft en andere adverteerder reserveren volgend jaar een klein stukje van hun marketingbudget voor acties op de mobiele telefoon.
Je zou deze verschuiving kunnen opvatten als een teken dat het mobiele marketingkanaal een beetje volwassen begint te worden.
Grote adverteerders beginnen het mobieltje serieus te nemen als advertentiekanaal, zo bericht Adage. Procter & Gamble bijvoorbeeld. De fabirkant won een tijdje terug de allereerste Overall Excellence award, georganiseerd door de Mobile Marketing Association, en heeft nu Ad Lab ontwikkeld, een educatieprogramma voor brandmanagers waarin geleerd wordt om beter om te gaan met de mogelijkheden van mobiele video en sms.
Grote bedrijven pakken het nieuwe kanaal dus op, maar de meeste marketeers willen de sprong in het mobiele kanaal pas wagen als aan een aantal randvoorwaarden is gedaan, te weten duidelijkheid rond privacy, betere meetsystemen en voldoende kennis en kunde bij de mediabureaus.
Jupiter Research onderzocht recent de vraag naar mobile marketing en vond uit dat 22 procent van de bedrijven die online adverteren, zich ook bezig houden met mobile marketing. De onderzoekers voorspellen dat mobiele advertentiebestedingen de komende vijf jaar zullen verdubbelen, van een verwachte 1,4 miljard dollar dit jaar tot 2,9 miljard dollar in 2011.