Bron: Adformatie.nl
Bijna driekwart van de studenten zoekt actief naar een pauze-excuus als studieontwijkend gedrag. Daarom introduceert Douwe Egberts een verantwoord pauze-excuus voor alle 543.000 hbo- en wo-studenten: een Comedy Break.
In deze nieuwe brand activation campagne van Lemz voor Douwe Egberts worden studenten van 6 tot 23 juni op diverse universiteiten en hogescholen opgeroepen om massaal een Comedy Break te nemen. Stand-up comedian Anne-Jan Toonstra (winnaar van het Groninger Studenten Cabaretfestival), vermaakt de studenten via een groot beeldscherm in 10 korte filmpjes die ingaan op tentamenstress in al zijn facetten.
Om de studenten tijdens hun drukke studie tijdig te waarschuwen is er een gratis sms-
dienst opgezet zodat de student geen pauze-excuus hoeft te missen. Douwe Egberts zorgt tijdens de excuusmomenten voor koffie-aanbiedingen die de student gratis ontvangt via sms.
De campagne wordt ondersteund met POS communicatie, tv-displays op de locaties, sms-mailings en een gerichte pr-campagne.