Bron: Tijdschrift voor Marketing Online
SMS is een ijzersterk medium: het is persoonlijk, direct en razendsnel. Maar doe het wel origineel, want anders haakt de consument zo af.
In Groot-BrittaniĆ« worden dit jaar naar verwachting gemiddeld maandelijks 3 miljard SMS-berichten verzonden. Bewijs te over dat SMS’en geliefd is bij de mobiele beller. Die populariteit maakt het ook interessant voor marketingtoepassingen. Maar niet voor standaardreclame, want dat zal bij de ontvanger eerder aversie dan goodwill kweken. De uitdaging is om origineel te zijn, en iets anders te doen dan de geijkte vermelding van het nummer onderin het tv-scherm.
Een mooi voorbeeld is een campagne die Unicef onlangs in Engeland voerde. De bedoeling was bellers te bewegen tot een donatie. Op bus- en treinkaartjes stond het nummer dat de beller kon intoetsen en de tekst die erbij hoorde. De donatie werd automatisch van de telefoonrekening afgeschreven. Wie wel eens met bus of trein gaat, weet dat heel wat passagiers onderweg, als ze niet bellen of gebeld worden, graag met hun mobieltje spelen. De actie van Unicef bood een goede gelegenheid om dat op een verantwoorde wijze te doen. Namelijk door een bedrag te storten voor een goede doel.