Bron: mobilecowboys.nl
Kijkend naar de groei en het succes van het aantal verstuurde berichten, dan is SMS misschien wel een van de grootste commerciele mobiele verassingen van de laatste tien jaar. Vorig jaar verd de magische grens van 1 biljard SMSjes al doorbroken en de verwachting is dat we in 2010 met z'n allen, wereldwijd, goed zullen zijn voor zo'n 2,4 biljard tekstberichtjes.
En het mooiste moet nog komen: SMS, The Next Generation. Waar we een paar jaar geleden door diverse Telco's en reclamecampagnes werden aangespoord om toch vooral te gaan MMS-en kunnen we in de komende periode juist diverse vernieuwingen op het gebied van de SMS technologie verwachten.
Een greep uit de nieuwe SMS features:
- Het gebruik van een persoonlijke handtekening (zoals de signature-file in Outlook) die door de ontvangende GSM ook direct herkand kan worden. Je ziet dan niet meer "1 nieuw bericht" in je display maar "Bericht van Johan", bijvoorbeeld.
- Een auto-reply functie. Handig voor als je ff niet bereikbaar bent.
- Het gebruik van virtuele SMS netwerken waarmee je collega's of vrienden via short-code's kunt bereiken. Bovendien kunnen de uitgaande SMSjes per VPN worden voorzien van een gepersonaliseerde tekst, handtekening of zelfs een logo of merknaam.
Kortom, het fenomeen SMS zal ook de komende jaren nog een belangrijke rol in ons mobiele leven blijven spelen.