Bron: Tijdschrift voor Marketing Online
Klantcontactbedrijf SNT introduceert een visuele flyer die naar mobiele telefoons verzonden kan worden. De mobiele flyer wordt gezien als een nieuwe manier om vanuit een contactcenter consumenten van informatie te voorzien.
De verzonden boodschap bestaat uit beeld – een multimediale flyer – en bewerkstelligt volgens SNT meer merkbeleving en emotie dan nu het geval is bij een tekstbericht of tijdens een telefoongesprek. SNT hoopt er vooral jongeren makkelijker mee te bereiken.
Marjolijn Aarnoudse, MT-lid van SNT: ‘Dit nieuwe kanaal is belangrijk omdat het de jongere doelgroep aanspreekt. Er wordt nu op eigentijdse manier met hen gecommuniceerd. In onze multichannel aanpak is dit een uitbreiding op onze bestaande kanalen MSN, chat, SMS, telefoon, fax en email waarmee we onze klanten veel extra mogelijkheden geven. Het biedt hen meer flexibiliteit in het effectief benaderen van hun doelgroepen.’
Over de werkwijze: ‘Het verzenden van mobile flyers is volledig geïntegreerd. Flyers kunnen eenvoudig door de contactcenteragent worden verstuurd. Tijdens campagnes kan men snel inhoudelijke wijzigingen aan brengen, en de vormgeving kan volledig worden afgestemd op de actie en huisstijl van de opdrachtgever.