Bron: Emerce
NLstreets, een website en magazine dat ondernemers in bijzondere en zogenaamde authentieke Nederlandse winkelstraten promoot, breidt uit naar een derde platform: NLstreets-mobiel. Op de mobiele versie van NLstreets, die beschikbaar is via providers KNP, T-Mobile, Telfort en Orange kunnen Nederlanders onder meer de NL-streets winkelstraten bekijken, zien welke aanbiedingen ondernemers aanbieden en een route naar de winkelstraat vinden.
De website NLstreets bestaat meer dan twee jaar. Op de site staan winkelstraten met een bijzonder winkelaanbod in grotere Nederlandse steden. Voorbeelden zijn de Folkingestraat in Groningen, Denneweg in Den Haag en Cornelis Schuytstraat in Amsterdam.
De straten zijn virtueel te bekijken in fotografische beelden; alleen winkels in een straat die zijn aangesloten bij NLstreets zijn in kleur zichtbaar. Wie op een winkel klikt, krijgt meer informatie te zijn. Op dit moment zijn volgens Astrid van Heinsbergen van NLstreets in totaal zo’n 370 ondernemers aangesloten, verdeeld over zes steden. De site heeft maandelijks zo’n 25.000 unieke bezoekers.
Ondernemers die meedoen betalen jaarlijks een bedrag van 350 euro. Daarvoor krijgen ze aandacht op de website en ontvangen ze exemplaren van het papieren magazine van NLstreets, die zij kunnen verspreiden in hun winkel. De papieren uitgaven van NLstreets is kort na de start van de website gelanceerd en heeft een oplage van 20.000 per kwartaal. Het blad NLstreets besteedt aandacht aan ondernemers die zijn aangesloten, maar ook aan architectuur, kunst en cultuur.
Oktober is het reclamebureau achter NLstreets. Een team van zes man werkt aan het winkelstratenplatform, vertelt Heinsbergen. NLstreets maakt geen winst, over omzetcijfers doet Heinsbergen geen uitspraken. NLstreets verdient geld aan de jaarlijkse ‘contributie’ van ondernemers, advertenties in het blad en aan advertenties op internet. Op de internetpagina is advertentieruimte te koop in virtuele abri’s.
De mobiele site die online is gegaan is ontwikkeld door ADGJ, een bureau voor mobiele marketing. Heinsbergen denkt dat mobiel voor kleinere ondernemers op dit moment behoorlijk vooruitstrevend is. “Net als internet dat ook nog was voor hen toen we meer dan twee jaar geleden startten.” Heinsbergen gelooft echter wel in de toepassing. In de toekomst hoopt NLstreets ook dat ondernemers de mobiele site gebruiken om bijvoorbeeld lidmaatschapspasjes van winkels aan te bieden.