Bron: MarketingOnline
Wereldwijd werken wireless operators met muziekstudio’s, telefoonproducenten en artiesten samen, om van de mobiele telefoon een digitale jukebox te maken. Naar verwachting komen nog dit jaar services beschikbaar om muziek direct op mobiele telefoons te downloaden. De telecomspelers hopen zo een stuk van de digitale muziekmarkt te pakken, die Apple met zijn iPod heeft opengebroken. Daarmee zal een strijd tussen twee industrieën ontbranden. Met enerzijds Apple en andere ‘tech’spelers uit Silicon Valley die de computer als cruciaal zien voor de muziektoekomst. Anderzijds de telecombedrijven, van Finland tot VS tot Korea, die denken dat het mobieltje het centrum van deze opkomende wereld zal worden. Wat voor de telecombedrijven spreekt is dat een kwart van de wereldbevolking al een mobieltje heeft (1,4 miljard mensen) en maandelijks een rekening betaalt, waarop eenvoudig een muziekpostje kan worden opgenomen. En, het belangrijkste, dat de mobiel altijd, overal, toegang tot miljoenen songs biedt.