Buongiorno neemt 100% aandeel in Mobile Advertsing & Marketing bureau HotSMS
Amstelveen, 22 februari 2007 – Buongiorno, genoteerd aan de Italiaanse beurs (MTAX STAR, Italian Stock Exchange: BNG) en één van de grootste internationale spelers op het gebied van digital entertainment, kondigt vandaag aan dat het 100% van de aandelen van HotSMS overneemt. Met de overname is een bedrag gemoeid van 4,3 miljoen Euro. Het huidige management team van HotSMS zal zich ook na de overname blijven inzetten voor de ontwikkeling en implementatie van (internationale) mobile advertising en marketing campagnes. De overname bevestigt de leidende rol van HotSMS in Nederland op het gebied van mobile advertising en marketing en biedt de mogelijkheid om haar kennis en ervaring verder (internationaal) uit te rollen.
Sinds de start in 2000, heeft HotSMS voor uiteenlopende klanten Mobile Advertising campagnes uitgevoerd, gebaseerd op onder andere ruim 1.200.000 geregistreerde gebruikers van HotSMS.com. Bovendien werkt HotSMS nauw samen met vrijwel alle Nederlandse reclame- en mediabureaus voor het ontwikkelen van creatieve mobiele marketing concepten op basis van SMS, MMS, mobile video, mobile games en mobile tickets. HotSMS heeft inmiddels meer dan 1.000 mobiele campagnes gedaan voor klanten als Coca-Cola, Heineken, KPN, L’Oreal, McDonald’s, Red Bull, Universal Music, Vodafone, and Warner Brothers.
”Het mobiele spectrum is inmiddels zeer breed. De technologische ontwikkelingen op het mobiele vlak volgen elkaar snel op. Alle mogelijkheden en toepassingen in de context van marketing mogelijkheden zullen in onze visie leiden tot een Mobile Lifestyle, waarbij gebruiksvoorwerpen en handelingen samensmelten in 1 apparaat: de mobiel. Maar wat vandaag technisch mogelijk is, is voor marketingdoeleinden nog niet effectief inzetbaar. En daar gaat het ons om. Dat we samen met onze klanten de marketing doelstellingen halen met de mogelijkheden die mobiel vandaag biedt. Waarbij we een balans zoeken tussen wat technisch mogelijk is in relatie tot de mobiele adoptiegraad van de doelgroep.” aldus Ruben Troostwijk, Managing Director van HotSMS
”De Digital Marketing Services markt groeit. Adoptie van handsets, penetratie van snelle breedband verbindingen en lagere kosten zullen allemaal bijdragen aan de snelle groei van Mobile Marketing en de komst van Mobile Lifestyle bespoedigen. Dit is precies waarom wij als Buongiorno een nieuwe structuur hebben opgezet om onze leidende rol in de Digital Marketing markt te consolideren. De acquisitie van HotSMS past perfect bij deze strategie.” zegt Carlo Frigato, Chief Financial Officer van Buongiorno Group en verantwoordelijk voor de nieuwe Marketing Services tak.
Over Buongiorno Group
Buongiorno (Italy, MTAX STAR: BNG) is een multinational op het gebied van digital entertainment. Buongiorno is een van de eerste bedrijven die wereldwijd actief is op het gebied van Mobile Value Added Services. Buongiorno is marktleider in Europa en USA en sinds kort ook actief in Zuid Amerika, Midden Oosten en Africa. In een joint venture met het Japanse Mitsui & Co Ltd opereert Buongiorno in Rusland en Azië. In 2006 was de omzet van de Buongiorno Group 191,8 miljoen Euro, een toename van 41% ten opzichte van 135,8 miljoen Euro in 2005. De EBITDA was 23,7 miljoen (+93%). De Industrial Added Value (IAV) kwam voor 2006 uit op 79,1 miljoen. Een stijging van 44% in vergelijking met dezelfde periode in het jaar daarvoor. De belangrijkste activiteiten zijn value added services voor consumenten (Consumer Services) en digital marketing services (Marketing Services). De consumer services worden gedistribueerd via het BLINKO merk, maar ook via partnerships met telecom operators en media partijen.