Bron: Emerce
Bijna een kwart van de mobiele gamers wil in plaats van per game te betalen liever een maandabonnement waarvoor tegen een vaste prijs een bepaalde hoeveelheid spellen kan worden afgenomen. Dat blijkt uit een onderzoek onder duizend 'hardcore' mobiele gamers in Nederland en Belgiƫ.
Het onderzoek werd gedaan door Endemol-dochter Overloaded en gamescommunity InsideGamer. De volledige onderzoeksresultaten worden volgende week gepresenteerd op 3GSM in Cannes.
Voorwaarde om een games-abonnement af te sluiten zou zijn dat de abonnementen wel door de mobiele operators of door gameportals worden aangeboden en niet door individuele partijen, zo stellen de hardcore gamers. Verder blijkt dat mobiele gamers niet of nauwelijks geinteresseerd zijn in andere mobiele content. 58 procent van hen zegt nooit ringtones te downloaden, 79 procent nooit een wallpaper.
Bijna 30 procent van hen zegt regelmatig games te downloaden. 18 procent van de mobiele hardcore gamers in Nederland en Belgiƫ is vrouw. 72 procent van de mobiele gamers is tussen de 14 en 25 jaar oud. Mobiele gamers spelen liever spelletjes op een Nokia (41 procent) dan op een toestel van SonyEricsson (17 procent). 52 procent van de mobiele gamers heeft een pre-paid abonnement. Bijna de helft geeft aan dat ze tenminste een game per maand downloaden, bijna 20 procent downloadt er zelfs twee. Bijna 40 procent zegt mobiele games te downloaden op aanraden van vrienden of naar aanleiding van recensies.
Volgens Ashu Mathura van Overloaded geven de onderzoeksresultaten een goed beeld van mobiele gamers willen. “Bij Overloaded onderscheiden we drie type gamers: mensen die niet gamen, mensen die in hun vrije tijd gamen en dan heb je nog de hardcore gamers. Volgens ons is het heel moeilijk om de mensen die nooit gamen over de streep te trekken, daarom richten we ons ook liever op de hardcore gamers. Daarom is deze informatie ook zo waardevol,” zegt Mathura.