bron: zibb.nl
Op zes plaatsen in Londen is een test gedaan met billboards die berichten sturen naar telefoons met Bluetooth. 17 procent van de bezitters bleek bereid om een advertentieclip voor het nieuwe album van Coldplay te downloaden. De billboards, die op zes treinstations stonden, detecteerden in twee weken tijd 87.000 telefoons met Bluetooth. Achter het billboard staat een zender die speurt naar Bluetooth-telefoons. Het apparaat heeft een standaardbereik van honderd meter, meldt de New Scientist. The Inquirer meldde enkele weken geleden echter dat een bereik van 250 meter ook mogelijk is. Het systeem, BlueCasting, is ontwikkeld door Filter UK.
Volgens The Wall Street Journal is Maiden Group (het billboardbedrijf waarmee Filter UK samenwerkt) van plan de BlueCasting-techniek de komende anderhalf jaar op dertig Britse treinstations installeren.
Voor mensen die niet zijn gediend van dergelijke opdringerige reclame, heeft Ollie Whitehouse, Bluetooth-expert van Symantec, een advies: zet de Bluetooth-functie van je mobiele telefoon uit.