Universal Media en HotSMS faciliteren advertising campagne op mobiel internet
Amsterdam, 31 augustus 2006 - Coca-Cola zet voor de promotie van het online muziekplatform Rec/Release ook banners in op een mobiele website. Daarmee is Coca-Cola een van de eerste adverteerders in Nederland die ervaring op doet met banners op mobiele sites. De advertentie voor de Rec/Release campagne zal te zien zijn op AnySong, een mobiele internetsite waar de totale ringtone en wallpaper catalogus van de grote platenmaatschappijen Universal Music Group, Sony BMG en Warner Music Group op staan. Universal Media en HotSMS hebben het samen mogelijk gemaakt dat Coca-Cola kon experimenteren met deze nieuwe mobiele vorm van interactieve advertising.
Innovatieve vorm van advertising
Banners op mobiele websites staat nog in de kinderschoenen. Er zijn relatief nog weinig views en het grootste aantal bezoekers van mobiele sites is te vinden op de portals van de operators. Maar verschillende onderzoeken en succesvolle campagnes in het buitenland laten zien dat het een kwestie van tijd is voordat ook hier een deel van alle bannerimpressies succesvol wordt gegenereerd op de mobiele telefoon.
Het is daarom een goede test om te zien hoe deze campagne aanslaat in Nederland en hoe deze vorm van advertising zich gaat ontwikkelen in de komende maanden.
Beloftevolle toekomst Mobile Marketing
Met een penetratie van ruim 100% aan mobiele telefoons in Nederland, waarbij een overgrote meerderheid toegang heeft tot het mobiele internet is mobile bannering een logische toevoeging aan interactieve advertising. HotSMS voorziet dat met de snelle ontwikkeling van mobile marketing ook het inzetten van mobile internet toeneemt. Adverteerders in landen als Engeland, Italië en Duitsland zijn het niveau van een eenvoudige SMS & Win al lang gepasseerd. Daar worden grootschalige mobile marketing campagnes ingezet waarbij gebruik wordt gemaakt van mobile internet, mobile bannering en bijvoorbeeld MMS. In de nabije toekomst zullen ook andere merken mobile op dat niveau gaan inzetten in Nederland.
Hoe werkt het?
Je typt in de browser van je mobiele telefoon de URL www.anysong.nl. Vervolgens kom je op de homepage waar je direct een zoekopdracht kan doen. Op deze pagina verschijnt ook de uiting van Coca-Cola’s Rec/Release.
Anysong is ook beschikbaar op de KPN i-mode™ portal, wat de naamsbekendheid van de dienst aanzienlijk vergroot en daarmee ook het aantal views op de banner van Coca-Cola.
Over Rec/Release
Met het nieuwe online muziekplatform Rec/Release wil Coca-Cola Nederlandse jongeren bereiken. Op www.recrelease.nl kunnen jongeren hun eigen hiphop en R&B songs uploaden. Jongeren beoordelen elkaars songs en de bekende Nederlandse rapper Brainpower selecteert de uiteindelijke tien winnaars. De winnaars gaan samen met Brainpower de studio in om een CD op te nemen.
Over Universal Media
Universal Media is een Media & Communicatie Bureau met de best getalenteerde groep professionals, die gedreven door nieuwsgierigheid, het meest doelgericht en vooruitstrevend marketing communicatie vraagstukken voor haar opdrachtgevers oplost. Dit doet zij onder het credo NEXT THING NOW. NEXT THING NOW gaat over de kansen van morgen. NU! Elke dag weer. Dat is de uitdaging.
Over HotSMS
Als één van de grootste onafhankelijke spelers op het gebied van mobile marketing in Europa houdt HotSMS zich bezig met Mobile Advertising en Direct (Mobile) Marketing (onder andere via ruim 1.000.000 geregistreerde gebruikers op HotSMS.com) en het ontwikkelen en faciliteren van mobile marketing concepten en applicaties voor top 500 adverteerders.