Bron: persbericht
vanLeest en Universal Music ontwikkelen dynamisch mobiel magazine
Nederland is een nieuw medium rijker: een gratis magazine op de mobiele telefoon dat dynamisch via mobiel internet wordt ververst. Het magazine, genaamd Muziekvoordeel, is een samenwerking van platenmaatschappij Universal Music en vanLeest Music en Movies. Muziekvoordeel bevat behalve aanbiedingen ook muzieknieuws, informatie over nieuwe releases, een concertagenda en veel audio- en videoclips.
De belangrijkste pijlers van Muziekvoordeel zijn de aanbiedingen en de audio- en videoclips. De aanbiedingen gelden in alle vanLeest winkels in Nederland. Naast voordeel op diverse cd’s bevat het magazine elke week een SuperKortingsBon. Deze levert op vertoon aan de kassa extra korting op. Vanuit het magazine kunnen gratis audio- en videoclips worden afgespeeld via mobile streaming. De fragmenten beginnen hierdoor direct te spelen. Navigatie door het menu is uiterst simpel.
Het magazine is na het sturen van een gratis SMS eenvoudig te installeren op de mobiele telefoon. De dynamische verversing van de inhoud, het gebruiksgemak en de visuele presentatie maken het magazine uniek. Technische partner is Service2Media. Dit bedrijf biedt mobile marketing en mobile entertainment oplossingen en heeft de ambitie om een doorbraak te realiseren in gebruikersvriendelijkheid en interactiviteit. Muziekvoordeel op de mobiele telefoon is gebaseerd op M2Active, Service2Media’s interactive mobile magazine.
Muziekvoordeel is gratis te ontvangen op de mobiele telefoon door het woord VOORDEEL te sms-en naar 4411. Vervolgens ontvangt de verzender van het sms-bericht een link waarmee het magazine eenvoudig is te downloaden naar de mobiele telefoon. Aanmelden kan overigens ook via internet door het mobiele nummer op te geven op www.vanleest.nl of www.universalmusic.nl
De lancering van Muziekvoordeel vond afgelopen nacht plaats tijdens de albumlancering en signeersessie van Marco Borsato’s Symphonica in Rosso in de Bijenkorf in Amsterdam. Hier werd de horde Borsato-fans geattendeerd op het nieuwe magazine, waarin vanaf vandaag een persoonlijke videoboodschap van de zeer populaire zanger te zien is. Tijdens de eerste week van december is de boodschap in het magazine te bekijken en gratis door te sturen naar vrienden. Wie dit laatste doet, maakt kans op een gesigneerde dvd ‘Symphonica in Rosso’ van Marco Borsato.