maandag, januari 11, 2010

HotSMS verder als Buongiorno Digital

- PERSBERICHT -

10 jaar na de oprichting gaat HotSMS rebranden naar de naam van het moederbedrijf

Amstelveen, 12 januari 2010 – Tien jaar na de oprichting en bijna drie jaar na de overname gaat HotSMS vanaf vandaag verder als Buongiorno Digital (B! Digital). Sinds de overname in februari 2007 door het internationale en beursgenoteerde Buongiorno, opereerde HotSMS nog onder eigen naam, maar wel als onderdeel van de Buongiorno Marketing Services divisie. Alle 8 landen waar Marketing Services lokale kantoren heeft, gaan verder als Buongiorno Digital. Met de rebranding is ook de nieuwe site www.buongiornodigital.com gelanceerd.

Nieuwe positionering
In de afgelopen 3 jaar heeft HotSMS haar activiteiten uitgebreid naar alle mogelijke vormen van mobile advertising en mobile marketing. Van SMS push campagnes, het ontwikkelen van mobile internetsites en iPhone applicaties, tot het implementeren van mobile couponing oplossingen. Verder is er in 2009 een start gemaakt met de rollout van Social Media Marketing campagnes en loyaliteitsprogramma’s voor o.a. operators. Het werkveld oversteeg inmiddels ruimschoots de dekking van de naam HotSMS.

“De rebranding van onze divisie was een perfect moment om de bedrijfsnaam HotSMS vaarwel te zeggen. Als Buongiorno Digital kunnen we onze positionering op de Nederlandse markt voor interactive advertising en marketing verder versterken. Uiteraard zonder onze mobiele afkomst te verloochenen.” aldus Taaf von Brucken Fock, sinds 1 december 2009 Managing Director Buongiorno Digital Nederland.

HotSMS.com
De consumentendienst HotSMS.com, waar het bedrijf mee gestart is in 2000 en wat de basis is geweest voor het succes, blijft actief onder dezelfde naam. Inmiddels telt HotSMS.com in Nederland 1,5 miljoen geregistreerde gebruikers, waarvan ruim de helft optin. Bovendien is de site ondertussen ook actief in België, Duitsland en Spanje.

Buongiorno Benelux
Vanaf 22 januari betrekken Buongiorno Digital en de Consumer Services divisie van Buongiorno Nederland één gezamenlijk pand in Amstelveen. Het team van in totaal 25 man is samen verantwoordelijk voor alle activiteiten in de Benelux.

Over B!Digital, onderdeel van Buongiorno Group
B! Digital (voorheen Buongiorno Marketing Services) is een full service digital marketing en advertising bureau en joint venture tussen de Buongiorno Group, de wereldleider in mobile content en digital entertainment, en Mitsui, een toonaangevende Japanse handelshuis met de wereldwijde investeringen.
Inkomsten uit B! Digital (onderdeel van de beursgenoteerde Buongiorno Groep) bedroeg 16,0 miljoen EUR in 2008. De groei in omzet was te danken aan een aantal succesvolle campagnes voor klanten als Orange Wednesdays in de UK, Citibank en Coca-Cola in Spanje, en, Mondadori, Gruppo Espresso, L'Oreal en Renault in Italië. B! Digital is wereldwijd de grootste mobiel georiënteerde digital agency met lokale kantoren in 8 landen - UK, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië, Rusland, Nederland en de VS.
Door middel van acquisities zoals Flytxt, MobiVillage en HotSMS, heeft B! Digital zijn expertise en technologische mogelijkheden in mobiele marketing, mobiel internet en mobile advertising verder uitgebreid. De visie van B! Digital is om als strategisch partner samen te werken met blue-chip brands voor het leveren van digitale totaal oplossingen. Sinds januari 2009, is B! Digital gestart met een mobile advertising propositie in de Britse markt, waarbij merken de mogelijkheid hebben consumenten wereldwijd te bereiken via mobiel internet, SMS, MMS en e-mail.
B! Digital onwtikkelt innovatieve campagnes die mobiel, web en social media integreren voor onder andere Orange, Virgin, Vodafone Egypte, Coca-Cola, BSkyB, G-Cap, Macmillan Publishers.

- EINDE –