Bron: webwereld
Een Albert Heijn-vestiging in Den Bosch zal als eerste klanten trakteren op reclameberichten via Bluetooth. In de 'Bluetoothflyer' staat informatie over Aziatische levensmiddelen.
Bosschenaren die hun boodschappen in de Albert Heijn-vestiging doen, ontvangen alleen een tekstbericht als ze de Bluetooth-functie van hun telefoon aan hebben staan tijdens het winkelen. Bovendien wordt de reclameboodschap voorafgegaan door een bericht waarin de gsm-bezitter gevraagd wordt of hij de berichten wil ontvangen.
De Bluetoothmarketing is een initiatief van Albert Heijn en Go-Tan, producent van Aziatische levensmiddelen. In de gratis tekstberichten die in de supermarkt worden verstuurd, worden klanten verwezen naar een gedeelte van de supermarkt waar Go-Tan producten te vinden zijn. De tekst van het bericht luidt: "Stel je wokgerecht samen in de Go-Tan wokshop in dit AH-filiaal."
De actie in de supermarkt in Den Bosch duurt twee weken en omvat naast de Bluetoothreclame ook ingrediƫnten als oosterse danseressen, vechtsportdemonstraties en kooksessies.