dinsdag, maart 08, 2005

Advergame Overloaded voor Adidas

Bron: Emerce

Overloaded heeft een mobiele advergame gemaakt om de nieuwe gemotoriseerde loopschoen van Adidas, de Adidas 1, te promoten. Die schoen werd een jaar geleden al aangekodigd en is sinds afgelopen vrijdag in een beperkte oplage wereldwijd te verkrijgen. Ook bij enkele sportzaken in Nederland.

Wie met behulp van wap naar http://adidas1game.com surft, kan de advergame van Overloaded gratis downloaden. Screenshots van de nieuwe advergame blijken hier te staan. Adidas heeft nog geen ruchtbaarheid gegeven aan de game, maar dat gaat waarschijnlijk de komende dagen gebeuren.

De Adidas 1 is de eerste gemotoriseerde schoen, nadat twintig jaar geleden de eerste loopschoen met computer, de Adidas Micropacer, al werd geïntroduceerd.

Het unieke aan de Adidas 1 schijnt te zijn dat de settings van de zool veranderen naarmate de ondergrond ook anders wordt. Het systeem kan de demping individueel aanpassen. Om dat voor elkaar te krijgen, zit er een batterij in de schoen. In Nederland is de Adidas 1 verkrijgbaar bij een beperkt aantal sportzaken. Een paar kost 250 euro.

Met de Adidas 1 wil het sportmerk in eerste instantie de ‘early adapters’ bereiken. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Adidas er ook een speciale promotiegame van heeft laten maken voor de mobiele telefoon.

Eerder dit jaar huurde Adidas spelletjesmaker Eidos al in een om een speciale game te maken rondom de nieuwe "Hyperride"-schoen van Adidas te promoten. Dat spel werd speciaal ontwikkeld voor Playstation. Wie de Hyperride schoenen aan heeft, ziet zijn performance toenemen in de game.